19 oktober, 2006

Torsdag (igen)

Tänk vad veckorna flyger fram, konstigt att man börjar tänka på jul??

Joisen o jag gjorde pepparkaks-glass igår, ett recept han hade hittat på svt.se
Och då ville ju den lille kocken "baka" det som han sa..ler..
Han bestämde i tidig ålder att han ska bli kock när han blir stor.

Jaja, åter till ämnet jul..innan vi provsmakat pratade jag med en kompis o nämnde att det är ju en bra efterätt nu runt jul om det blir gott...han tyckte jag var hemsk!! det var ju långt till jul..tycker HAN ja!!
Men faktum är ...att det är bara 8-9 veckor kvar till jul..det innebär , att jag bara hinner ha barnen 4 helger innan det är dags.

Men kan ju säga att den smakade grädde...och det är ju en grej jag inte är SÅ förtjust i...så med facit på hand ..ingen bra efterätt att bjuda på..SÅ god var den inte ..ler ....

Dags att ta itu med denna "underbara" dag!! Hej hopp

2 kommentarer:

l*eva sa...

Men Maya är INTE lik honom, Tack o Lov!!!

JUL, fy tusan...Fredde skulle visst upp till Hampe??
Hanna vill börja hänga ut...all vår utebelysning, men DET är väl lite tidigt?

Mican sa...

Nej tack o lov för det ..skrattar

Har inte hört ngt om att Fredde skulle till Hampe..säkert önsketänkande...

JA lite tidigt för utebelysningen va?
Brukar väl vara till första advent??