16 oktober, 2006

Måndag kväll

Har blivit riktigt kallt ute ikväll.

Får en extra dag ledigt imorn , lillkillen har feber så det blir att stanna hemma från skolan ..
Men lite mysigt är det allt i alla fall att få vara hemma bara vi två ..ler..

Var på utvecklingsamtal som det så vackert heter nu för tiden , med ovan nämnda kille.
Bara positivt , mkt omtyckt pojke i skolan. Sånt värmer.
Men det är inte bara positivt att dom har lätt för sig i skolan när de är små, det märker jag på tonåringen som nu tycker att skolan är jätte jobbig pga att han helt plötsligt måste PLUGGA.

Själv är jag SÅ sugen på att läsa till sjuksköterska, känner att jag verkligen vill lära mig mer , så trist att ekonomin ska styra .

Men jag har ju ett jobb jag trivs med , så jag ska absolut inte klaga...kunde bara ge LITE mer klirr i kassan.......konstigt att de som sköter maskiner har bättre ekonomi än oss som sköter och BRYR sig om MÄNNISKOR......borde åtminstone vara lika mkt värt (fast JAG tycker det är mer värt att bry sig om sina medmänniskor )

Dags för loppelådan......sleep tight

2 kommentarer:

Vickan Och Elina sa...

Jag hakker med dig, det ar betydligt mycket mer vart att BRY sig om den siom star narmast i buss-kon, att visa att man ar EN medmanniska..
Tank vad vackert livet skulle vara om fler tankte samma sak :)

(e liiiiiiiiite avis pa att du minsan fatt bilder pa det lilla undervarket,Maya :) )

Kram pa dig, hoppas du far en fin dag i morgon

l*eva sa...

Jasssssåååå, DU har FÅTT bilder! *surar*....å andra sidan...
Jag får ju träffa Gräddnos Live, så...*är inte sur längre*

Önskar dig o Jois en bra dag!